Automat do wody – poznaj jego zalety

Automaty do wody można często spotkać w publicznych miejscach pracy. Chociaż wiąże się to z przestrzeganiem zasad BHP, wg którego każdy pracodawca musi zapewnić pracownikom dostęp do świeżej wody, coraz częściej jednak także prywatne firmy i biura decydują się na zaopatrzenie w automat do wody. Jeśli zastanawiasz się nad zamówieniem automatu do wody gazowanej lub nie, nasz artykuł pomoże Ci podjąć decyzję.

water-1187656_1920Automat do wody – odkryj korzyści

Butle, na które składają się automaty do wody zawierają wysokiej jakości wodę źródlaną. Woda źródlana dołączona do automatu do wody, np. od firmy Dar Natury jest nisko zmineralizowana. Niski stopień zmineralizowania pozwala na picie wody w dużych ilościach oraz jako dodatek do posiłków. Nisko zmineralizowaną wodę mogą pić małe dzieci. Specjalnie butelkowana woda jest czysta i świeża oraz posiada łagodny smak. Stały dostęp do wody motywuje do jej picia i czerpania z jej mineralnych składników, które wpływają na prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Automat do wody zainstalowany w domu to szansa na zdrowy styl życia!

Automat do wody – stały dostęp

Stały dostęp do wody wpływa korzystnie na nasz organizm. Woda to cenne źródło składników, dzięki którym:

  • wpływa na zdrowie,
  • poprawia metabolizm,
  • oczyszcza organizm,
  • poprawia samopoczucie i koncentrację,
  • poprawia stan skóry,
  • opóźnia proces starzenia się skóry,
  • normalizuje temperaturę ciała,
  • nawilża skórę,
  • zwiększa zdolność kreatywnego myślenia,
  • chroni skórę.

Automat do wody – komfort

Zainstalowanie automatu do wody w pracy czy w domu jest niezwykle praktyczne

wygodne. Możemy zaoszczędzić sobie czasu i wysiłku na samodzielne dźwiganie ciężkich butli z wodą i codzienne jej kupowanie. Automat do wody wpłynie pozytywnie na nastrój domowników i pracowników, będąc szczególnie przydatnym źródłem wody w upalne dni.

Automat do wody – dopasowana oferta

Zaletą założenia automatu do wody jest dopasowanie oferty do naszych ofert. W ofercie znajdują się gotowe zestawy do domowego użytku. Do wyboru jest zestaw z pompką lub ceramicznym dystrybutorem. Niewielki dystrybutor do wody nie wymaga podłączenia do prądu. Odpowiednio dobrany, stanowi estetyczny element wystroju pomieszczenia.

Do niewielkiego biura najlepszy będzie mniejszy dystrybutor. Natomiast do większej przestrzeni

zmieści się większy dystrybutor, który posiada funkcję podgrzewania wody oraz dwa zbiorniki:

  • plastikowy: na zimną wodę,
  • ze stali nierdzewnej: na ciepłą wodę.

Większy dystrybutor typu Vision posiada specjalny filtr. Jego działanie polega na zasysaniu powietrza do butli w trakcie użytkowania. W ten sposób woda z plastikowych kraników jest przez cały czas świeża i czysta.

Szczegółowa oferta obejmuje 8 zestawów wody źródlanej:

  • Mini Firma: z 2 butlami wody o pojemności 11 l i pompką,
  • Mini Firma Plus: z 2 butlami o pojemności 18,9 l  i pompką,
  • Ekonomiczny: z 2 butlami o pojemności 18,9 l i ceramicznym dystrybutorem wody,
  • Ekonomiczny: z 2 butlami o pojemności 18,9 l i dystrybutorem Oasis,
  • Mini Dom: z 2 butlami o pojemności 11 l i pompką,
  • Mini Dom Plus:  z 2 butlami o pojemności 18,9 l  i pompką,
  • Komfort: z 2 butlami wody o pojemności 11 l i  ceramicznym dystrybutorem wody,
  • Komfort Plus: z 2 butlami o pojemności 18,9 l i dystrybutorem Vision.

Dostawa wody zachodzi co 4 tygodnie, a sanityzacja zwykle jest wliczona do ceny. Woda w automacie w zależności od zestawu występuje w temperaturze:

  • pokojowej,
  • zimnej,
  • gorącej.

W zależności od wybranego zestawu, automat do wody wymaga lub nie dodatkowego zasilania. Automat do wody wymagający zasilania jest jednak bardziej wydajny.

Mąka ryżowa- właściwości i zastosowania nie tylko w kuchni!

Nie zawiera glutenu, nie uczula i jest mniej kaloryczna od mąki pszennej. Mąka ryżowa od wieków stanowi jeden z głównych produktów wykorzystywanych w kuchni japońskiej, ostatnimi czasy zyskuje też popularność wśród europejczyków, zwłaszcza tych nietolerujących glutenu. Poznaj dobrodziejstwa ryżowego proszku.

Czym jest mąka ryżowa?

Wykorzystywana do produkcji makaronu, papieru ryżowego, ciast i ciasteczek, a także placków i naleśników, pozyskiwana poprzez drobne zmielenie ziaren różnych gatunków ryżu. Jest wolna od glutenu, za to bogata w błonnik, białko, witaminy z grupy B, a także składniki mineralne takie jak potas, wapń, cynk, fosfor, magnez.

Do czego można ją stosować?

Będzie z niej pyszny chleb, naleśniki, ciasta i ciasteczka. Możemy również wykorzystać ją do przyrządzenia puddingu lub pierogów.
Mąka ryżowa może z powodzeniem zastąpić swoją pszenną kuzynkę w większości przepisów, jednak należy pamiętać, że nie zawiera ona glutenu, przez co ciasto z niej wykonane ma mniejszą lepkość niż tradycyjne. Istnieje kilka sposobów, by temu zaradzić:

  • można wymieszać mąkę ryżową z innym gatunkiem mąki (każda będzie do niej pasować), co ułatwi związanie się składników,
  • zamieniając mąkę pszenną na ryżową, musimy podwoić podaną w przepisie ilość jajek, lub część z nich zastąpić kawałkiem banana,
  • ciasto przyrządzane z mąki ryżowej musi być bardziej wilgotne niż tradycyjne, dlatego na każdą szklankę mąki musimy dodać łyżeczkę tłuszczu (oleju lub masła klarowanego).

Należy też pamiętać, że mąki ryżowej dodajemy mniej niż pszennej. Zakłada się, że 1 szklanka mąki pszennej to ¾ szklanki ryżowej.

Kupno i przechowywanie mąki ryżowej

Tego typu mąkę bez problemu kupimy w sklepach ze zdrową żywnością, a także w niektórych hipermarketach.  Najpopularniejszą jest oczywiście tradycyjna mąka ryżowa, jednak zdarza się także, że sklep oferuje jej wersję pełnoziarnistą, która zawiera więcej błonnika, a także składników mineralnych. Rzadziej spotykane są mąki z ryżu kleistego oraz słodkie mąki.

Ponieważ mąka ryżowa absorbuje dużo wilgoci, należy ją przechowywać w szczelnie zamkniętym pojemniku.

Zrób to sama!

Mąka ryżowa to produkt, który możemy z łatwością przygotować we własnej kuchni. Do jej produkcji możesz wykorzystać tradycyjny, długoziarnisty ryż biały lub brązowy, lecz równie dobrze sprawdzą się gatunki: jaśminowy oraz basmati.
Aby otrzymać kilogram mąki, należy za pomocą blendera lub młynka do kawy zmielić na drobno kilogram ziaren ryżu.

Nie tylko w kuchni- do czego jeszcze możesz ją wykorzystać?

Mąka ryżowa można też wykorzystać do produkcji domowych, antyalergicznych kosmetyków.

>> Puder matujący

Która z nas nie słyszała o cudowności pudru ryżowego? Bez większych trudności możemy wykonać go samemu w domu, wystarczy wymieszać:

  • 2 łyżki mąki,
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej,
  • pigment w postaci cynamonu, to ile go dodamy, zależy od naszej karnacji i efektu kolorystycznego, jaki pragniemy osiągnąć.

>> Wielozadaniowa maseczka

Odpowiednia do każdego typu cery, zapobiega powstawaniu zmarszczek, oczyszcza, rozświetla,  tonizuje, ujędrnia, nawilża.
By ją wykonać, potrzebujemy:

  • 2 łyżeczki mąki,
  • 1 łyżeczkę miodu,
  • 1 łyżeczkę zielonej herbaty.

Mąkę i miód mieszamy razem, w razie potrzeby możemy dodać więcej miodu lub odrobinę mleka. Następnie dodać przestudzoną herbatę i ponownie wymieszać. Po nałożeniu maseczkę pozostawiamy na twarzy przez ok. 20 min, po tym czasie wmasowujemy ją w skórę, a resztki zmywamy.

>> Scrub

Przeznaczony dla pań o cerze tłustej i mieszanej, jednocześnie zupełnie nieodpowiedni dla skóry naczynkowej i wrażliwej.  Bazą na scrub jest podany wyżej przepis na maseczkę, do którego dodajemy łyżeczkę cukru.

Witamina B12: źródła, działanie, objawy niedoboru

Witamina B12 należy do grupy witamin rozpuszczalnych w wodzie. Reguluje produkcję czerwonych krwinek, a jej niedobór jest jednym z powodów anemii. Wpływa pozytywnie na proces przemian makroskładników oraz budowy komórek nerwowych. Podejrzewa się, że poprawia jakość życia psychicznego: przeciwdziała depresji, wspomaga zdrowy sen, łagodzi objawy nerwicowe, stymuluje koncentrację. Wynika to z bezpośredniego oddziaływania na jakość układu nerwowego. Witaminę B12 niszczy wysoka temperatura i kontakt z promieniami słonecznymi. Przypuszcza się, że ma pozytywne działanie — między innymi — we wspomaganiu leczenia nowotworu trzustki.

B12 — dla kogo?

Na niedobór witaminy B12 są szczególnie narażeni wegetarianie i weganie, ponieważ jej głównym źródłem są produkty odzwierzęce. Osoby te muszą ją bezwzględnie suplementować, niezależnie od tego, czy używają produktów fortyfikowanych (takich jak mleko sojowe z dodatkiem witamin D, B6 i B12) Zwiększone zapotrzebowanie na nią cechuje również ludzi starszych, ludzi po przebytych chorobach układu pokarmowego oraz osoby, które nadużywają alkoholu. Przeciętne zapotrzebowanie dorosłej osoby na ten związek szacuje się na 2,4 μg na dobę.

Niedobory

Niedobór witaminy B12 może być poważnym zespołem chorobowym, niekiedy kończącym się śmiercią. Co ciekawe, tylko kilka procent naszej populacji ma prawidłowy poziom tego związku! Główną drogą uzupełnienia niedoboru, powinno być włączenie odpowiednich produktów spożywczych do jadłospisu, takich jak:

  • sery dojrzewające,
  • jaja,
  • wołowina,
  • mleko,
  • mięso indycze, kurczak,
  • twaróg,
  • drożdże spożywcze,
  • wieprzowina.

Błędem jest myślenie, że roślinna witamina B12 zawarta w algach (np. spirulina) jest dobrym substytutem produktów odzwierzęcych. Niestety, związek ten jest nieprzyswajalny przez organizm człowieka. Osoby niespożywające nabiału i mięsa powinny suplementować witaminę B12 w formie syntetycznej, zawartej w tabletkach lub nawet… zastrzykach. Iniekcje domięśniowe są stosowane jednak wyłącznie na wyraźne wskazanie lekarza, w przypadku znaczących niedoborów wymagających natychmiastowej reakcji. Warto pamiętać, że obniżeniu poziomowi tej witaminy sprzyja niski poziom żelaza. Objawy niewystarczającej ilości witaminy B12, to:

  • zaburzenia pracy serca,
  • zaburzenie poczucia smaku i węchu,
  • dolegliwości ze strony układu pokarmowego,
  • zaburzenia psychiatryczne, w tym zaburzenia świadomości, zachowania, poznawcze, stany depresyjne,
  • ogólne osłabienie,
  • bladość powłok skóry i błon śluzowych,
  • zaburzenia krzepnięcia krwi,
  • spadek odporności,
  • objawy neurologiczne (osłabienie mięśni, drętwienia, mrowienia),
  • niskie ciśnienie.

Uzupełnienie diety o witaminę B12 zmniejsza poziom homocysteiny, która drastycznie wpływa na rozwój miażdżycy i obniżenie długości życia. Jest ono również praktykowane profilaktycznie u osób z niedoczynnością tarczycy. Okazuje się, że niski poziom B12 może mieć wpływ na pogłębianie się choroby Alzheimera. Tak jak w przypadku stosowania innych suplementów, najlepsze efekty osiągniemy stosując odpowiednią dawkę, a zatem niezbędnym jest wcześniejsze wykonanie badań laboratoryjnych. Suplementy diety w formie tabletek, czy kapsułek, najczęściej  zawierają oprócz witaminy B12 kwas foliowy lub witaminę B6.

Kobalamina (witamina B12) magazynuje się w ustroju, a jej zapasy wystarczają nam aż na 2-5 lat. Co ciekawe, nawet w przypadku znaczących niedoborów nie zaleca się suplementowania witaminy B12 podczas chemioterapii: mogłaby ona paradoksalnie wspomóc namnażanie się nieprawidłowo zbudowanych komórek.

Pamiętajmy, że witamina B12 nie jest produkowana przez zwierzęta, a bakterie. Dlatego kiedyś, jej poziom można było podnieść spożywając niemyte warzywa i owoce, fermentowaną soję a nawet… ziemię.

Po czym poznać prawdziwy miód?

Jedni za nim nie przepadają, inni lubią tylko niektóre odmiany, a pozostali ubóstwiają każdą jego postać. Niestety coraz trudniej dostać prawdziwy miód. Na sklepowych półkach przeważnie mamy do wyboru przeróbki wzbogacane cukrem. Nawet widząc etykietkę: “wyprodukowano w krajach UE”, nie możemy mieć pewności o jego realnej wartości. Często tylko w Europie jest nalewany do słoiczków. Także polscy pszczelarze często mieszają miód sztuczny z prawdziwym. Po czym zatem poznać prawdziwy miód?

Czy cukier trzcinowy jest rzeczywiście zdrowy?

Istnieje przeświadczenie, że cukier trzcinowy jest zdrowszy niż biały. Jeszcze nie tak dawno temu można było go kupić jedynie w sklepach ze zdrową żywnością. Dziś znajdziemy go niemal w każdym “spożywczaku”. Czy rzeczywiście jest to prawda, że jest zdrowszy niż biały cukier? A może to jedna z wielu żywieniowych legend?